Idag bjuder jag på ett recept som är både enkelt att svänga ihop och otroligt gott. En Peach Cobbler med smuldeg, gjord på konserverade persikor. Perfekt när du vill ha en snabb och god dessert som smakar sommar och sol. Konserverade persikor funkar alldeles utmärkt att använda och ger en härligt söt och saftig fyllning. Jag serverade cobblern i små portionsformar och dekorerade den med halverade jordgubbar, blåbär och lite citronzest. Istället för att klicka ut grädden har jag spritsat den lite fint längs kanterna på formarna. Kram Sanna Ingredienser:Fyllning:
-
-
Biscotti med pepparkakssmak
Hej Allihopa! Det kan vara mysigt att ha ett litet förråd med ätbara små presenter som man kan ta med sig om man är bortbjuden. Eller om man har kalas eller adventsfika hemma så kanske man kan ställa fram en liten låda på byrån i hallen med en liten skylt,så får gästerna välja en påse själva när de går hem.I min mamma Ann-Christines brödform(som jag lånat) har jag ställt små påsar med pepparkaksbiscotti som jag bakat.Jag har skrivit små lappar med något juligt på tex en adventsvers och limmat på en större bit finare papper(scrapbookingpapper).Sedan har jag stoppat 3 stycken stora Biscotti i en cellofanpåse och sedan häftat fast lapparna med häftapparat.Vill man inte baka biscotti kan man baka…